Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sinop Üniversitesi Rektörlüğü’nün bünyesinde 08.01.2020 tarih ve 31002 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmesi ile birlikte kurulmuştur.
Enstitümüz lisansüstü eğitim ve öğretim faaliyetlerine 32 Anabilim Dalı ve 1 Anasanat Dalı ile devam etmektedir.
1Yükseköğretim Genel Kurulunun 11.07.2007 tarihli toplantısında; Sinop Üniversitesi’nin kurulması ile birlikte daha önce Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde bulunan Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi, Su Ürünleri Temel Bilimler ve Su Ürünleri Yetiştiriciliği Anabilim Dalları Yüksek Lisans ve Doktora Programlarının Sinop Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü’ne devredilmesine karar verilmiştir.
2Matematik Yüksek Lisans Programı açılmasına 14.02.2008 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında, Matematik Doktora Programı açılmasına 04.11.2010 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında karar verilmiştir.
3İstatistik Yüksek Lisans Programı açılmasına 22.07.2008 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında karar verilmiştir.
4Biyoloji Yüksek Lisans Programı açılmasına 11.06.2009 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında karar verilmiştir.
5 Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim dalı önce İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi adı ile Tezli Yüksek Lisans Programı olarak 20.02.2014 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında kurulmuş olup, Anabilim dalının adı 09.11.2016 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi olarak değiştirilmiştir.
6Yükseköğretim Genel Kurulunun 25.09.2014 tarihli toplantısında; Disiplinlerarası Nükleer Enerji ve Enerji Sistemleri, Disiplinlerarası Çevre Sağlığı, Disiplinlerarası Kuantum Sistemleri Modelleme Tezli Yüksek Lisans Programları ile Matematik II.Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans programlarının açılmasına karar verilmiştir.
7Kimya Tezli Yüksek Lisans Programı açılmasına 11.04.2018 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında karar verilmiştir.
8Türk Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Programı açılmasına 13.05.2020 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında karar verilmiştir.
9Temel İslam Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı ve Disiplinlerarası Arkeometri Tezli Yüksek Lisans Programı açılmasına 19.08.2020 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında karar verilmiştir.
10Biyoloji Doktora Programı açılmasına 04.11.2020 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında karar verilmiştir.
11Nükleer Enerji Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı ve Kimya Doktora Programı açılmasına 02.04.2021 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında karar verilmiştir.
12Bileşik Sanatlar Tezli Yüksek Lisans Programı açılmasına 14.04.2021 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında karar verilmiştir.
13Sınıf Eğitimi ve Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı açılmasına 21.04.2021 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında karar verilmiştir.
13Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı ve Disiplinlerarası Spor Bilimleri Doktora Programı açılmasına 25.06.2021 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında karar verilmiştir.
14Rekreasyon Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı açılmasına 06.07.2022 tarihli, Yakınçağ Tarihi Doktora Programı, Turizm İşletmeciliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı ve Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı açılmasına 20.07.2022 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında karar verilmiştir.
15Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı ve Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans Programı açılmasına 01.02.2023 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında karar verilmiştir.
16Fen Bilimleri Eğitimi Doktora Programı ve Arkeoloji Tezli Yüksek Lisans Programı açılmasına 02.08.2023 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında karar verilmiştir.
17Spor Yöneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı (II. Öğretim) ve Turizm İşletmeciliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı (II. Öğretim) açılmasına 21.12.2023 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında karar verilmiştir.
- Antrenörlük Eğitimi Anabilim Dalı
- Antrenörlük Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
- Arkeoloji Anabilim Dalı
- Arkeoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
- Biyoloji Anabilim Dalı
- Biyoloji Doktora Programı
- Biyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
- Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
- Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans Programı
- Disiplinlerarası Arkeometri Anabilim Dalı
- Arkeometri Tezli Yüksek Lisans Programı
- Disiplinlerarası Bileşik Sanatlar Anasanat Dalı
- Bileşik Sanatlar Tezli Yüksek Lisans Programı
- Disiplinlerarası Çevre Sağlığı Anabilim Dalı
- Çevre Sağlığı Tezli Yüksek Lisans Programı
- Disiplinlerarası Kuantum Sistemleri Modelleme Anabilim Dalı
- Kuantum Sistemleri Modelleme Tezli Yüksek Lisans Programı
- Disiplinlerarası Nükleer Enerji ve Enerji Sistemleri Anabilim Dalı
- Nükleer Enerji ve Enerji Sistemleri Tezli Yüksek Lisans Programı
- Disiplinlerarası Spor Bilimleri Anabilim Dalı
- Spor Bilimleri Doktora Programı
- Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
- Eğitim Programları ve Öğretim Tezli Yüksek Lisans Programı
- İstatistik Anabilim Dalı
- İstatistik Tezli Yüksek Lisans Programı
- İşletme Anabilim Dalı
- İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Programı (II. Öğretim)
- Kimya Anabilim Dalı
- Kimya Doktora Programı
- Kimya Tezli Yüksek Lisans Programı
- Matematik Anabilim Dalı
- Matematik Doktora Programı
- Matematik Tezli Yüksek Lisans Programı
- Matematik Tezsiz Yüksek Lisans Programı (II. Öğretim)
- Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
- Fen Bilgisi Eğitimi Doktora Programı
- Fen Bilgisi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
- Makine Mühendisliği Anabilim Dalı
- Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
- Nükleer Enerji Mühendisliği Anabilim Dalı
- Nükleer Enerji Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
- Rekreasyon Yönetimi Anabilim Dalı
- Rekreasyon Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı
- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Anabilim Dalı
- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı
- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (II. Öğretim)
- Sosyoloji Anabilim Dalı
- Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
- Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı
- Spor Yöneticiliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı (II. Öğretim)
- Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi Anabilim Dalı
- Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi Doktora Programı
- Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi Tezli Yüksek Lisans Programı
- Su Ürünleri Temel Bilimler Anabilim Dalı
- Su Ürünleri Temel Bilimler Doktora Programı
- Su Ürünleri Temel Bilimler Tezli Yüksek Lisans Programı
- Su Ürünleri Yetiştiriciliği Anabilim Dalı
- Su Ürünleri Yetiştiriciliği Doktora Programı
- Su Ürünleri Yetiştiriciliği Tezli Yüksek Lisans Programı
- Tarih Anabilim Dalı
- Tarih Tezli Yüksek Lisans Programı
- Tarih Tezsiz Yüksek Lisans Programı (II. Öğretim)
- Temel Eğitim Anabilim Dalı
- Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
- Sınıf Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
- Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı
- Temel İslam Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı
- Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
- Turizm İşletmeciliği Tezli Yüksek Lisans Programı
- Turizm İşletmeciliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı (II. Öğretim)
- Turizm İşletmeciliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı (I. Öğretim)
- Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
- Türk Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Programı
- Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
- Sosyal Bilgiler Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
- Yakınçağ Tarihi Anabilim Dalı
- Yakınçağ Tarihi Doktora Programı
Anabilim Dalı | Programı | Prof. Dr. | Doç. Dr. | Dr. Öğr. Üyesi | Toplam Sayı | Doktora Öğrenci Sayısı | Tezli Yüksek Lisans Öğrenci Sayısı | Tezsiz Yüksek Lisans Öğrenci Sayısı |
Antrenörlük Eğitimi | Antrenörlük Eğitimi | 3 | 3 | 2 | 7 | – | 90 | – |
Arkeoloji | Arkeoloji | – | 2 | 3 | 5 | – | 1 | – |
Biyoloji | Biyoloji | 4 | 2 | 4 | 10 | 2 | 10 | – |
Beden Eğitimi ve Spor | Beden Eğitimi ve Spor | – | 3 | 1 | 4 | – | 15 | – |
Disiplinlerarası Arkeometri | Arkeometri | 2 | 7 | 5 | 14 | – | 12 | – |
Disiplinlerarası Bileşik Sanatlar | Bileşik Sanatlar | – | 3 | 8 | 11 | – | 24 | – |
Disiplinlerarası Çevre Sağlığı | Çevre Sağlığı | 4 | 15 | 14 | 33 | – | 63 | – |
Disiplinlerarası Kuantum Sistemleri Modelleme | Kuantum Sistemleri Modelleme | 3 | 2 | 1 | 6 | – | 5 | – |
Disiplinlerarası Nükleer Enerji ve Enerji Sistemleri | Nükleer Enerji ve Enerji Sistemleri | 5 | 1 | 4 | 10 | – | 30 | – |
Disiplinlerarası Spor Bilimleri | Spor Bilimleri | 3 | 4 | 2 | 9 | 3 | – | – |
Eğitim Bilimleri | Eğitim Programları ve Öğretim | 1 | 3 | 1 | 5 | – | 23 | – |
İstatistik | İstatistik | 1 | 1 | 6 | 8 | – | 2 | – |
İşletme | İşletme | 1 | 1 | 4 | 6 | – | – | 100 |
Kimya | Kimya | 2 | – | 2 | 4 | 1 | 8 | – |
Matematik | Matematik | 6 | 1 | 7 | 14 | 4 | 23 | – |
Matematik ve Fen Bilimleri | Fen Bilgisi Eğitimi | 4 | 7 | 1 | 12 | – | 25 | – |
Makine Mühendisliği | Makine Mühendisliği | 1 | 1 | 2 | 4 | – | 30 | – |
Nükleer Enerji Mühendisliği | Nükleer Enerji Mühendisliği | 2 | 1 | 4 | 7 | – | 19 | – |
Rekreasyon Yönetimi | Rekreasyon Yönetimi | – | 3 | 2 | 5 | – | 18 | – |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | 1 | 3 | 8 | 12 | – | 103 | 130 |
Sosyoloji | Sosyoloji | 1 | 4 | 2 | 7 | – | 11 | – |
Spor Yöneticiliği | Spor Yöneticiliği | 2 | 9 | 2 | 13 | – | – | 21 |
Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi | 9 | – | 3 | 12 | 5 | 6 | – |
Su Ürünleri Temel Bilimler | Su Ürünleri Temel Bilimler | 2 | 1 | 6 | 9 | 2 | 2 | – |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği | Su Ürünleri Yetiştiriciliği | 6 | 2 | 2 | 10 | 1 | 7 | – |
Tarih | Tarih | 3 | 4 | 6 | 13 | – | 71 | – |
Temel Eğitim | Okul Öncesi Eğitimi | 1 | 1 | 2 | 4 | – | 31 | – |
Sınıf Eğitimi | 2 | 1 | 5 | 8 | – | 40 | – | |
Temel İslam Bilimleri | Temel İslam Bilimleri | 1 | 2 | 13 | – | 101 | – | |
Turizm İşletmeciliği | Turizm İşletmeciliği | – | 9 | 4 | 13 | – | 31 | 61 |
Türk Dili ve Edebiyatı | Türk Dili ve Edebiyatı | 1 | 7 | 6 | 14 | – | 104 | – |
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi | Sosyal Bilgiler Eğitimi | 2 | 6 | – | 8 | – | 57 | – |
Yakınçağ Tarihi | Yakınçağ Tarihi | 2 | 6 | – | 8 | 7 | – | – |
TOPLAM | 55 | 80 | 115 | 250 | 25 | 962 | 312 |